قلاویز های ماشینی

قلاویز های ماشینی
چکیده این مطلب : انتشار : 1397/06/15 0 نظر

همانطور که در مبحث قلاویزهای دستی اشاره شد ، قلاویز کردن به معنای ایجاد شیارهایی خاص با اندازه و شیب معلوم درون استوانه ای توخالیست که سبب می شود پیچ به راحتی درون آن غلطیده و بواسطه حرکت دورانیش ، در مسیری خطی باز و بسته شود . مهره ها به عنوان خروجی عمل قلاویز کاری کاربرد فراوانی در زندگی ما ، به ویژه حرفه های صنعتی دارند ؛ اما تا چه مقدار ، با چه کیفیتی و با چه بهایی ساخت آن ها به روش های دستی مقرون بصرفه و مفید خواهد بود !

با بررسی عوامل فوق درخواهیم یافت که حتی اگر تامین نیروی انسانی برای قلاویز دستی نسبت به تولید ماشینی آن ارزان تر نیز باشد ، اما از نظر سرعت عمل ، کیفیت و تعداد خروجی با فرآورده های ماشینی آن برابری نخواهد کرد ، لذا با صرف نظر از افرادی که به قلاویز های ماشینی دسترسی نداشته و یا تمایلی به استفاده از آن ندارند ، افرادی که با مدل های یدی قلاویز نیاز های معدود و دوره ای خود را بر طرف می کنند و یا ماشین آلات مذکور توانایی رفع حاجات آنان را ندارند ، عموم مسیر های مهره ای با قلاویز های ماشینی ساخته می شوند .

در همین رابطه دریل به عنوان یکی از محبوب و پرکاربرد ترین ابزار آلات صنعتی که علاوه بر کارگاه ها ، ادارات و شرکت ها و همچنین مغازه های گوناگون در بسیاری از منازل نیز یافت می شود ، این قدرت را دارد که با نگاه داشتن مته های مخصوص مهره تراشی (قلاویز) ، هر سطحی را که خود سوراخ کرده است ، قلاویز کاری کند . قلاویز های ماشینی به دلیل اینکه به کمک نیروی محرکه ای الکتریکی می چرخند ، دارای قدرت و کیفیت نسبتاً ثابتی در طول انجام فعالیتشان هستند ، لذا جابجایی راه های مهره و تداخل آن ها را در این روش نمی بینیم . ماشین آلات مخصوص قلاویز های ماشینی که خود نیز به زیر مجموعه های خودکار ، نیمه خودکار و دستی تقسیم می شوند ، هرچه بار حفظ تعادل و تمرکز را از روی شانه های اپراتور بردارند ، محصول نهایی دارای کیفیت بهتری می شود ، چرا که اپراتور می تواند به عدم لرزش یا زاویه گیری بازو های نگاه دارنده دستگاه در حین عملیات اعتماد کرده و تنها با بار دهی های حساب شده محصول مورد نظر خود را به وجود آورد .

در ادامه می توان از قلاویزهای ماشینی میلیمتری ، UNF ، UNEF ، BSW ،BSP ، BSPT ، BSF ، UNC ، UNJC ، BA ، TR ، MM و مهره زنی به عنوان شاخص ترین قلاویز های ماشینی دنیا یاد کرد . این قلاویزها که هرکدام ویژگی منحصر بفردی در ساختار فیزیکی خود دارند ، با تولید در ابعاد و اجناس گوناگون مناسب جنسی خاص بوده و شیارهای آن را با کیفیتی متفاوت ایجاد می کنند . مجموعه ابزار صنعت 24 به عنوان سامانه اینترنتی و مرکزخرید و فروش مته در حسن آباد تهران – بورس ابزار آلات – مفتخر است تا طیف وسیعی از قلاویز های ماشینی را در اختیار مشتریان بالقوه خود قرار داده و با ارائه مشاوره ای اصولی و کاربردی ، آنان را در امر ابتیاع محصولی کارا و با کیفیت یاری دهد .

نظرات

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 0

آخرین محصولات

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین محصولات و تخفیف ها در ایمیل خود با خبر شوید...